Fox settles lawsuit with former producer for $12m | Courts News



Abby Grossberg, a former producer on Tucker Carlson Tonight, says she is ‘heartened’ network took her claims seriously.

Fox Corp has settled for $12m a lawsuit by former Fox News producer Abby Grossberg, who had claimed gender discrimination and accused the network’s lawyers of pressuring her to make misleading statements in the Dominion Voting Systems case, her lawyer said on Friday.

The deal follows Fox’s April 18 agreement to pay Dominion $787.5m to settle the voting-technology company’s defamation suit in Delaware.

A week later, on April 25, Fox announced that it had parted ways with Tucker Carlson, the conservative host whom Dominion had accused of allowing debunked election-fraud claims about the firm to air on his show, while casting doubt on the plausibility of those claims in private messages that emerged in legal filings.

Grossberg was the head of booking guests for Carlson.

“We are pleased that we have been able to resolve this matter without further litigation,” a Fox News spokesperson said in a statement.

Grossberg said in a statement: “While I stand by my publicly filed claims and allegations, in light of today’s settlement of $12 million, pursuant to which I have now withdrawn those claims, I am heartened that Fox News has taken me and my legal claims seriously.”

Grossberg was fired after filing her lawsuit on March 20 in federal court in Manhattan. She had worked for Fox since 2019.

In firing her, Fox said her legal claims were “riddled with false allegations against Fox and our employees”.

In seeking unspecified monetary damages, Grossberg claimed to have been subjected to a hostile and discriminatory work environment. She accused Fox among other things of gender and religious discrimination as well as pay equity violations.

She had also sought unspecified damages in a similar lawsuit in Delaware Superior Court, which she dismissed in May.

Grossberg said that during preparation with Fox lawyers for her September 2022 deposition in the Dominion lawsuit, she felt “coerced and intimidated into not saying anything that would make her become Dominion’s ‘star’ witness”.

Dominion had sued Fox seeking $1.6bn for promoting false vote-rigging claims involving the 2020 US presidential election. Had the Dominion case gone to trial, Grossberg could have been a key witness.

Grossberg said Fox subjected her to sexism, misogyny and antisemitism.

Carlson was among the defendants in Grossberg’s Manhattan lawsuit. The programme on which Grossberg worked, Tucker Carlson Tonight, was the top-rated prime-time US cable TV news show.

Grossberg claimed that Carlson made derogatory comments towards women, and cited incidents such as Carlson’s staff discussing whether Michigan’s Democratic governor, Gretchen Whitmer, was “hotter” and better at sex than Republican opponent Tudor Dixon.

Grossberg alleged that on her first day on Tucker Carlson Tonight, she discovered many photographs of octogenarian then-House of Representatives Speaker Nancy Pelosi shown in a plunging bathing suit, revealing the Democrat’s cleavage, on her computer and elsewhere throughout the office.

She also alleged that a member of Carlson’s staff called Grossberg into his office and asked her whether Maria Bartiromo, whom she had worked for before Carlson, was having sex with Republican Representative Kevin McCarthy, now the US House speaker.

Grossberg alleged that an executive for Carlson’s show once remarked that the “mother’s room”, an office designated for network employees to pump breast milk, was a “waste of space” and should be replaced with a “room of tanning beds for the guys to tan their testicles”.


Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.